Tuesday 11 February 2014

GOTONG-ROYONG PIBG KALI PERTAMA 2014

 
8 Januari 2014 (Sabtu) - Gotong-royong PIBG kali pertama bagi tahun 2014 telah diadakan pada hari ini. Aktiviti ini dijalankan bagi menambah-baik dan meningkatkan lagi keselesaan serta keceriaan Balai RMT SK Kujang Sain. 

Ibu bapa, penduduk kampung dan guru-guru telah mula berkumpul di hadapan Balai RMT seawal jam 7.30 pagi. En Disep Nitin selaku Yang DiPertua PIBG telah memberikan sepatah dua kata sebelum beliau melakukan pengagihan tugas kepada ibu bapa.
 








Antara kerja-kerja yang dijalankan semasa aktiviti gotong-royong tersebut ialah pemasangan siling, pemasangan bingkai tingkap, membuat 'slab' konkrit di hadapan pintu masuk dan kerja-kerja mengecat.

Sementara kaum lelaki sibuk melakukan kerja-kerja fizikal, kaum perempuan pula sibuk di dapur prasekolah bagi menyediakan juadah minum pagi dan makan tengahari.



Guru-guru dan staf sokongan lelaki pula melakukan kerja-kerja mengecat garisan di atas permukaan tar berhadapan kuarters guru untuk dijadikan gelanggang badminton. Peserta gotong-royong berhenti sebentar pada jam 12.30 tengahari bagi menikmati juadah makan tengahari di perkarangan prasekolah.


 

Selepas makan tengahari, kerja-kerja pemasangan tingkap dan mengecat dinding Balai RMT diteruskan.

 
Program gotong-royong ini ditangguhkan pada jam 3.00 petang. 

Secara keseluruhannya program ini dianggap berjaya kerana para ibu bapa dan penduduk kampung telah menunjukkan komitmen yang sangat tinggi dengan hadir beramai-ramai. Kesungguhan ahli-ahli PIBG terhadap kesempurnaan Balai RMT terserlah apabila mereka begitu tekun melakukan kerja-kerja pertukangan yang dipertanggungjawabkan kepada mereka. Blogger berharap agar komitmen dan kesungguhan seperti dapat diteruskan pada masa-masa yang akan datang.

Gambar-gambar semasa program gotong-royong




 


No comments:

Post a Comment