Thursday 13 November 2014

KEJOHANAN SUKAN TAHUNAN SK KUJANG SAIN EDISI 2014


13 November 2014 (Khamis) - Kejohanan Sukan Tahunan SK Kujang Sain Edisi 2014 telah berlangsung secara sederhana pada hari ini.


Murid-murid telah mula berkumpul di khemah peserta seawal jam 7.30 pagi. Guru-guru dan ibu-bapa mula memenuhi khemah vip menjelang jam 8.00 pagi. 


Tepat pukul 8.30 pagi, En Risharry Mohd Ramli selaku pengerusi majlis mula menyampaikan kata-kata aluannya. 


Beliau seterusnya memulakan acara lintas hormat kontinjen rumah-rumah sukan.


Acara lintas hormat dimulakan dengan Rumah Merah yang diketuai oleh adik Bastian Tasun. Ini diikuti dengan Rumah Biru yang diketuai oleh adik Okyverson Nelson. Kontinjen ketiga ialah Rumah Kuning yang diketuai oleh adik Nelson George Geno dan diikuti pula oleh Rumah Putih yang diketuai oleh adik Raphael Walter.

 
Setelah kesemua kontinjen tiba di hadapan khemah vip dan beratur dalam keadaan tertib, para hadirin dan murid-murid bersama-sama menyanyikan lagu kebangsaan iaitu lagu Negaraku.

 
Bagi memberkati acara sukan pada hari tersebut, En Aguh Mawi telah sudi untuk mengetuai bacaan doa.

 
Seterusnya En Barnabas Tanggai, Penolong Kanan I, menyampaikan ucapan beliau mewakili tuan guru besar.


Selepas ucapan En Barnabas, pengerusi majlis telah mempersilakan En Disep Nitin, Yang DiPertua Persatuan Ibu Bapa dan Guru SKKS bagi menyampaikan ucapan beliau dan seterusnya merasmikan Kejohanan Sukan Tahunan SKKS Edisi 2014.


Selepas ucapan perasmian, adik Okyverson Nelson telah tampil ke hadapan dan mengetuai bacaan ikrar kejohanan. 


Selepas itu beliau membawa obor kejohanan ke tengah padang dan menyalakan api kejohanan sebagai tanda bermulanya kejohanan sukan tersebut.

Murid-murid mula bergerak ke khemah peserta selepas diarahkan oleh guru bertugas. 


Acara olahraga mengambil tempat di balapan. Murid-murid kelihatan bersemangat semasa melakukan larian mewakili rumah masing-masing. 



Murid-murid lain pun kelihatan teruja apabila rakan mereka berjaya mendapatkan mata bagi rumah sukan masing-masing.




Tepat pukul 11.00 pagi, acara penyampaian hadiah pula mengambil tempat. Rumah Kuning telah memenangi acara lintas hormat. Keputusan keseluruhan adalah seperti berikut:


Juara Keseluruhan:
Rumah Merah

Naib Juara:
Rumah Biru

Tempat Ke-3:
Rumah Kuning

Tempat Ke-4:
Rumah Putih 

Secara keseluruhannya, kejohanan sukan ini telah berjaya mencungkil bakat sukan murid-murid SKKS. Adalah diharapkan supaya kejohanan sukan SKKS pada tahun hadapan akan berlangsung dengan lebih meriah. 

Gambar-gambar semasa kejohanan berlangsung




























No comments:

Post a Comment