Sunday 21 July 2013

MAJLIS PERPISAHAN EN MAZUAN CHE MOHAMED & EN MARWAN MOHAMAD


 
9 Julai 2013 (Rabu) - Satu majlis bagi meraikan perpindahan dua orang guru iaitu En Mazuan Che Mohamed dan En Marwan Mohamad telah diadakan di kelas prasekolah. 

Majlis dimulai dengan bacaan doa oleh adik Swelan Ambros Nelson dan diikuti pula dengan kata-kata aluan oleh pengerusi majlis iaitu En Risharry Mohd Ramli. 

Seterusnya giliran wakil guru, En James Jota menyampaikan ucapan penghargaan beliau kepada yang diraikan. 




Ini disusuli pula dengan ucapan oleh guru besar, En Awang Jolkipali Awang Seriee. Dalam ucapan beliau, tuan guru besar telah merakamkan penghargaan yang tak terhingga kepada kedua-dua orang guru tersebut di atas jasa dan pengorbanan yang telah mereka curahkan kepada sekolah selama 5 tahun mereka berkhidmat di sekolah ini. 



Dalam ucapan balas mereka,En Mazuan telah melahirkan perasaan bercampur-campur beliau apabila permohonan pertukaran beliau diluluskan. Gembira kerana akhirnya dapat berada dekat keluarga tercinta tetapi hiba kerana terpaksa meninggalkan rakan-rakan dan anak-anak murid yang telah didampingi selama 5 tahun.


En Marwan pula dalam ucapannya telah menukilankan beberapa nasihat kepada anak-anak didiknya terutama bakal calon-calon UPSR agar berusaha bersungguh-sungguh untuk mencapai cita-cita idaman. Kedua-dua guru tersebut telah dihadiahkan sebuah pasu bermotifkan seni ukir Sarawak sebagai tanda kenang-kenangan oleh pihak sekolah. Majlis kemudiannya telah dipertontonkan dengan tayangan video yang mengimbas perjalanan karier perguruan En Mazuan & En Marwan sepanjang mereka berkhidmat di SKKS.


Majlis diakhiri dengan jamuan makan tengahari di ruang makan prasekolah.

 

No comments:

Post a Comment