Wednesday 28 August 2013

KEM SUKAN SEKOLAH 1 MURID 1 SUKAN 2013


27 Ogos 2013 (Selasa) - Pada hari ini, pihak sekolah telah menganjurkan program Kem Sukan Sekolah 1 Murid 1 Sukan. Kem ini disertai oleh seramai 42 orang murid dari Tahun 3, 4, 5 & 6. 

 
Program bermula pada jam 0800 pagi dengan ucapan perasmian oleh Yang Berusaha En Awang Jolkipali Awang Seriee, Guru Besar SKKS. Dalam ucapan beliau, beliau telah menyentuh tentang kepentingan program '1 Murid 1 Sukan' dalam melahirkan murid yang mempunyai jasmani yang sempurna dan ideal. Beliau juga memuji pihak guru-guru yang telah berhempas pulas dalam menjayakan kem pada hari ini. 
 


Setelah berucap, tuan guru besar telah berbesar hati melontar dart ke arah belon yang digantung di tepi skrin sebagai tanda simbolik bermulanya kem tersebut.


Setelah penyempurnaan gimik perasmian, Penolong Kanan Ko-Kurikulum, En Jovinus Ahjam mengambil tempat di hadapan bagi menyampaikan taklimat perjalanan program kem tersebut. 


Pengisian kem dimulakan dengan slot ceramah 1 yang disampaikan oleh En Abdul Halim Muazzam Shah. Beliau menyampaikan ceramah tentang sukan futsal. Antara input yang disampaikan beliau ialah sejarah futsal, tokoh-tokoh di dalam sukan futsal, undang-undang serta peraturan di dalam sukan futsal.

Setelah mendengar ceramah, peserta-peserta kem turun beramai-ramai ke bawah (kawasan hadapan kuarters guru) bagi sesi demonstrasi futsal. 


Selepas waktu rehat, slot ceramah 2 pula diadakan. En Richmond Suip telah dijemput untuk menyampaikan ceramah tentang permainan bola baling. Antara perkara yang disampaikan beliau ialah sejarah bola baling, undang-undang, jenis perlawanan dan kemahiran-kemahiran yang perlu ada untuk bermain bola baling. 

 
Selepas menyampaikan ceramah, En Richmond bersama peserta-peserta yang lain telah turun ke bawah bagi sesi demonstrasi bola baling. 


Majlis penutup kem telah diadakan di kelas prasekolah. Penolong Kanan 1, En Barnabas Tanggai telah sudi menyampaikan sijil-sijil penyertaan kepada semua peserta kem. 


Penolong Kanan HEM, En Harding Katok pula telah sudi menyampaikan hadiah peserta terbaik iaitu adik Pamela Audrey (perempuan) dan adik Mazer Maclister (lelaki). 

 
Sebelum bersurai, guru-guru dan peserta-peserta kem telah bersama-sama menikmati juadah makan tengahari yang disediakan bersama-sama oleh En Fradi Lingas, Cik Rhona Gudem dan Puan Rendong Uning.     

No comments:

Post a Comment