Wednesday 21 August 2013

SAMBUTAN BULAN KEMERDEKAAN 2013


21 Ogos 2013 (Rabu) - Majlis pelancaran sambutan bulan kemerdekaan peringkat sekolah telah selamat diadakan bermula pada jam 8.00 pagi. 

 
Majlis dimulakan dengan nyanyian lagu kebangsaan 'Negaraku', lagu kebesaran negeri 'Ibu Pertiwiku' dan lagu sekolah 'Bersatu Tuju Wawasan'. 


Ini diikuti dengan ucapan perasmian oleh Penolong Kanan Ko-Kurikulum, En Jovinus Ahjam, mewakili guru besar yang tidak dapat bersama kerana menghadiri mesyuarat di Serian. Di dalam ucapan beliau, beliau telah menyentuh tentang kepentingan rasa cinta terhadap negara. Perasaan ini dapat disemai di dalam jiwa murid-murid melalui nyanyian lagu-lagu patriotik dan kempen mengibar jalur gemilang.


Selepas berucap, beliau telah mengibarkan sehelai Jalur Gemilang di hadapan kuarters guru sebagai simbolik bermulanya sambutan bulan kemerdekaan peringkat SKKS. Murid-murid dan guru-guru kemudiannya bekerjasama menegakkan beberapa Jalur Gemilang dan bendera negeri di sepanjang tangga menuju ke atas blok-blok pentadbiran dan akademik. Proses menegakkan bendera-bendera selesai pada pukul 9.00 pagi. Murid-murid dan guru-guru kemudiannya bergerak kembali ke kelas untuk menyambung proses P&P.


 

No comments:

Post a Comment