Wednesday 25 June 2014

SEMINAR INTEGRITI WARGA PENDIDIK 2014


24 Jun 2014 (Selasa) - Pejabat Pendidikan Daerah Serian dengan kerjasama Jabatan Pendidikan Negeri Sarawak telah menganjurkan Seminat Integriti Warga Pendidik bagi warga pendidik Daerah Serian. Seminar tersebut diadakan di Dewan SJKC Chung Hua Serian.

 
Warga pendidik mula memenuhi bilik mesyuarat sejak jam 1.30 petang. Tepat pukul 2.00 petang, acara dimulai dengan bacaan doa oleh Ustaz Hanapie dari SK Tepoi. Kemudian, semua warga pendidik bersam-sama melafazkan Ikrar Integriti Malaysia yang dipimpin oleh En Ramayan.

En Barnabas Jubang, Penyelia Unit Pengurusan Organisasi PPD Serian meneruskan pula acara pada petang tersebut dengan menyampaikan sedikit maklumat ringkas tentang perjalanan seminar.

Selesai memberi taklimat, En Barnabas mempersilakan Pn Mordiana, Ketua Unit di Sektor Psikologi & Kaunseling JPN Sarawak bagi menyampaikan ceramah yang bertajuk 'Pelan Integriti Nasional (PIN) dan Pembudayaan Integriti Dalam Pendidikan'.


Sebagai penghargaan kepada penceramah, pihak PPD Serian telah menghadiahkan sebuah pasu kepada Pn Mordiana sebagai tanda kenang-kenangan.

Selesai sahaja mendengan ceramah, semua peserta seminar turun ke pentas utama dewan bagi sesi bergambar beramai-ramai. Sebelum bergerak pulang ke rumah masing-masing, para guru telah dibekalkan dengan sedikit makanan berbungkus berupa nasi ayam penyet dan air minuman berbotol.
 

No comments:

Post a Comment