Wednesday 25 June 2014

TAKLIMAT KOMUNIKASI PROGRAM TRANSFORMASI DAERAH (DTP) PERINGKAT ZON TEBEDU

 
23 Jun 2014 (Isnin) - Pejabat Pendidikan Daerah Serian telah mengadakan Taklimat Komunikasi Program Transformasi Daerah (DTP) untuk warga pendidik Zon Tebedu. Taklimat tersebut diadakan di Dewan Serbaguna SMK Tebedu.

Bermula dari pukul 1.30 petang, warga pendidik Zon Tebedu dari 13 buah sekolah rendah dan sebuah sekolah menengah telah mendaftar kehadiran mereka di meja pendaftaran yang dikendalikan oleh beberapa staf sokongan PPD Serian.

Tepat pukul 2.00 petang, En Pelias Pog, Pegawai SISC+ (Matematik) dari Unit Pengurusan Akademik PPD Serian memulakan acara dengan menyampaikan taklimat ringkas tentang perjalanan program tersebut. Selesai taklimat, guru-guru diminta untuk menjawab praujian berkenaan DTP yang telah diedarkan sebelum itu. 



Setelah menjawab praujian tersebut, En Pelias seterusnya mempersilakan penceramah untuk slot 1 dan slot 2 iaitu En Neleon Sayeng, Timbalan Pegawai Pendidikan Daerah Serian. Ceramah beliau berkisar tentang Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia (PPPM) 2013-2025. 


Slot 3 pula dikendalikan oleh En Pelias sendiri. Beliau membentangkan tentang peranan guru dalam menjayakan PPPM di peringkat sekolah.


Slot 4 dikendalikan oleh Pegawai SIP+ PPD Serian. Slot beliau lebih menumpukan kepada konsep sekolah berkesan dan peranan pentadbir dalam menjayakan sekolah.

Sesi taklimat tersebut berakhir pada pukul 4.30 petang.


No comments:

Post a Comment