Wednesday 25 June 2014

TAKLIMAT SARANA PIBG TENTANG PENTAKSIRAN BERASASKAN SEKOLAH (PBS), PENTAKSIRAN TINGKATAN 3 (PT3) DAN PENTAKSIRAN KEMAHIRAN BERFIKIR ARAS TINGGI (KBAT)


25 Jun 2014 (Rabu) - Unit Penilaian & Peperiksaan PPD Serian dengan kerjasama Lembaga Peperiksaan Malaysia telah menganjurkan Taklimat Sarana PIBG Tentang Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS), Pentaksiran Tingkatan 3 (PT3) dan Pentaksiran Kemahiran Berfikir Aras Tinggi (KBAT). Taklimat tersebut diadakan di Dewan SJKC Chung Hua Serian. Peserta-peserta taklimat terdiri daripada Yang diPertua, Naib Yang diPertua atau Setiausaha PIBG di setiap sekolah rendah dan menengah di daerah Serian. PIBG SK Kujang Sain telah diwakili oleh setiausahanya iaitu En Risharry Mohd Ramli.

 
Acara dimulakan pada pukul 8.00 pagi dengan sedikit taklimat ringkas program oleh Encik Patrick Modol, Ketua Unit Penilaian & Peperiksaan PPD Serian. 


Selesai memberi taklimat, En Patrick mempersilakan Puan Hajah Noriza Mohd Nor dari Lembaga Peperiksaan Malaysia bagi menyampaikan taklimat beliau berkenaan PBS, PT3 dan pentaksiran KBAT.

Selesai sesi taklimat tersebut, peserta-peserta diberi peluang untuk mengemukakan soalan atau kemusykilan mereka kepada Puan Hajah Noriza. Beliau telah cuba menjawab kesemua soalan yang dikemukakan dengan sebaik mungkin.

Sesi taklimat tersebut tamat pada pukul 12.00 tengahari. Sebelum bersurai, para peserta telah dibekalkan dengan makanan tengahari berbungkus berupa nasi ayam dan minuman air berbotol.  

 


No comments:

Post a Comment